جهاد اسلامی: اسرائیل به این نتیجه رسیده که جنگ راهکار آزادی اسرا نیست ادعای رسانه صهیونیستی: هواپیمای رئیس موساد در ریاض به زمین نشست موشک‌های تاروس به اوکراین نخواهد رفت ادعای رسانه صهیونیستی: اکثر مسئولان اسرائیلی موافق توافق مبادله اسرا هستند ترکیه ناو هواپیمابر می‌سازد شلیک ۳۰ موشک به پایگاه میرون اسرائیل توسط حزب الله لبنان + فیلم (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) نتانیاهو از صدور حکم بازداشتش وحشت زده است خودروی یک وزیر صهیونیست واژگون شد + فیلم زلنسکی: حداقل به هفت سامانه دفاع هوایی نیاز داریم حزب الله قادر است الجلیل را محو کند عربستان، اولین مقصد «بلینکن» رسانه عبری: عملیات رفح یک اشتباه است شیخ نعیم قاسم: جنگ باعث بازگشت شهرک نشینان نخواهد شد مخبر: ایران به دنبال روابط برد برد با کشورهاست مخبر: توسعه روابط با کشورهای آفریقایی راهبرد اساسی ایران است تحولات «غزه»، محور سفر وزیر خارجه ترکیه به ریاض روسیه: تمام رزمایش‌های ناتو را از نزدیک زیر نظر داریم لاپید: همه مقامات مسوول در زمان عملیات طوفان الاقصی باید استعفا دهند تظاهرات هزاران شهرک‌نشین علیه نتانیاهو در تل‌آویو ۲۷ فلسطینی در حمله به منازل فلسطینیان نوار غزه به شهادت رسیدند
سرخط خبرها

گفتگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و پرتغال| امیرعبداللهیان: اروپا تحریم کند، اقدام متقابل انجام می‌دهیم

  • کد خبر: ۱۲۹۶۱۳
  • ۲۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۴
گفتگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و پرتغال| امیرعبداللهیان: اروپا تحریم کند، اقدام متقابل انجام می‌دهیم
وزیر امور خارجه کشورمان در گفتگو با همتای پرتغالی خود با تشریح گفتگو‌های سازنده رئیس سازمان انرژی اتمی ایران با مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، بر ضرورت بسته شدن پرونده‌های اتهامی آژانس علیه ایران تاکید کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان در گفتگوی تلفنی با "ژوائو گومز کراوینیو"، وزیر امور خارجه پرتغال در خصوص برخی موضوعات مرتبط با مناسبات دوجانبه و  همچنین مسائل بین‌المللی مورد اهتمام مشترک گفتگو و تبادل نظر کرد.

طرفین در این گفتگو، با اشاره به بیش از پنج قرن روابط خوب میان دو کشور، بر گسترش هر چه بیشتر این روابط تاکید کردند.

وزیر امور خارجه کشورمان در این گفتگوی تلفنی با تشریح مذاکرات صورت گرفته در نیویورک و گفتگو‌های سازنده رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان با  مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی، بر ضرورت بسته شدن پرونده‌های اتهامی آژانس علیه جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد.

امیرعبداللهیان در موضوع اوکراین نیز بار دیگر تأکید کرد که جمهوری اسلامی ایران به هیچ عنوان سلاح برای به کارگیری در جنگ اوکراین در اختیار هیچ طرفی قرار نداده و نخواهد داد.  

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان افزود: ما  باور داریم تسلیح هر یک از طرفین بحران، باعث طولانی‌تر شدن جنگ خواهد شد، بنابراین به هیچ وجه جنگ را راه مناسبی نه در اوکراین و نه در افغانستان، سوریه و یمن ندانسته و نمی‌دانیم.

امیرعبداللهیان افزود: ما کشوری هستیم که در غرب و شرق با گروه‌های تروریستی مانند القاعده، جیش العدل و داعش مواجهیم. همچنین در هفته‌های اخیر شاهد ورود اسلحه از مرز‌های غربی و شرقی کشور بوده‌ایم. این در حالی است که برخی کشور‌ها در اظهاراتی مداخله جویانه موضوع اغتشاشات و فعالیت‌های تروریستی را به عنوان اعتراض تلقی کرده و در عمل باعث تحریک اغتشاش گران و تروریست‌ها می‌شوند و حتی موضوع صدور قطعنامه یا تحریم‌هایی را در نشست آتی شورای وزیران اتحادیه اروپا در دستور کار خود قرار داده‌اند که در صورت چنین اقدامی، جمهوری اسلامی ایران اقدام متقابل خواهد کرد.

وزیر امور خارجه پرتغال نیز ضمن تاکید بر پیشینه طولانی روابط خوب میان دو کشور، از مواضع و اقدامات جمهوری اسلامی ایران در تداوم مذاکرات هسته‌ای و به خصوص تعامل گسترده‌تر با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی استقبال کرد.

ژوائو گومز کراوینیو همچنین خواستار تداوم همکاری‌های ایران در راستای کاهش بحران در اوکراین شد و در پایان با خانواده تمامی آسیب‌دیدگان حوادث اخیر از جمله نیرو‌های انتظامی ابراز همدردی کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->